Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος

Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος

   Με αφορμή την Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος, την Τρίτη 27 Ιανουαρίου, πραγματοποιήθηκαν δράσεις στις τάξεις με σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών/ τριων, γι’ αυτή τη δυσάρεστη πτυχή της ιστορίας. 

   Αρχικά, διαβάστηκε το βιβλίο ” Τα ξυλοπάπουτσα διηγούνται”, το οποίο παρουσιάζει το Ολοκαύτωμα μέσα από την εμπειρία ενός μικρού νεαρού διευκολύνοντας έτσι την εισαγωγή στο θέμα.

    Στη συνέχεια, συζητήσαμε την ιστορία δίνοντας έμφαση στα συναισθήματα των ανθρώπων. Προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τον πόνο, την αγωνία, τη θλίψη και την αδικία που ένιωθαν τα θύματα. Επίσης, αναφερθήκαμε στον ρατσισμό και στην ανάγκη εξάλειψής του. Αργότερα, οι μαθητές/τριες ζωγράφισαν εικόνες του βιβλίου, οι οποίες τους εντυπωσίασαν.

   Η δράση συνεχίστηκε με την ανάγνωση του δεύτερου βιβλίου, ” Η κούκλα της βιτρίνας”, μέσα απ’ το οποίο η πρωταγωνίστρια εξιστορεί την δική της ιστορία αλλά και το δυσάρεστο ταξίδι της παιδικής της κούκλας.

   Αργότερα, συζητήσαμε την πλοκή της ιστορίας, μιλήσαμε για τα συναισθήματα της πρωταγωνίστριας αλλά και πώς θα νιώθαμε εμείς στη θέση της. Στο τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν τις  αγαπημένες του εικόνες από το βιβλίο.

   Οι δράσεις αυτές δεν αποτελούν ένα μάθημα ιστορίας αλλά ένα μάθημα ζωής, διότι καλλιεργούν στους μαθητές την ενσυναίσθηση, τον σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Τέλος, μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τις συνέπειες του ρατσισμού και να στέκονται απέναντι σε κάθε μορφή αδικίας.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *