“Safe Internet” από τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης

Τη σχολική χρονιά 2024-2025 ασχοληθήκαμε με το ζήτημα της ασφάλειας στο Διαδίκτυο (Internet) με τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες να αντιληφθούν τις καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν με την ενασχόλησή τους με το Διαδίκτυο (πέρα από τα θετικά στοιχεία που όλοι αναγνωρίζουμε). Να αναγνωρίσουν ότι η ευγένεια χρειάζεται και στο Διαδίκτυο όπως και στην καθημερινή μας ζωή. Να ασκηθούν στη χρησιμοποίηση ενός WEB 2 εργαλείου εκτιμώντας την αξία του λογαριασμού σε εφαρμογή online (canva.com). Να συνεργαστούν σε κοινόχρηστο έργο. Να ασκηθούν σε θέματα αισθητικής.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Έχοντας αφόρμηση τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά ασχολούνται με το Διαδίκτυο, συζητήσαμε θέματα που αφορούν στην ασφάλεια στο Διαδίκτυο: netiquette, εθισμός, cyberbullying, fake news, προσωπικά στοιχεία, πνευματικά δικαιώματα.
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ: Μέσω email (με κωδικό που δεν γνωρίζουν οι μαθητές κι οι μαθήτριες) τα παιδιά κατέβασαν ένα αρχείο που τους είχε αποσταλεί με θέμα την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Από εκεί ανέσυραν επιπλέον υλικό για το θέμα μας.
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΘΕΜΑΤΩΝ: Στη συνέχεια, είχαμε ορίσει ένα αρχείο με τη μορφή βίντεο στο canva.com το οποίο αποτελεί Web 2 εργαλείο και ζητήθηκε από τα παιδιά να καταγράψουν σε αυτό κάποια κύρια σημεία από αυτά που είχαμε συζητήσει.Το βίντεο ήταν με τέτοια μορφή ορισμένο ώστε να μπορούν όλα τα παιδιά να το επεξεργάζονται- επρόκειτο δηλαδή για ένα κοινόχρηστο αρχείο. Έχοντας τα παιδιά να διαχειριστούν ένα κοινόχρηστο έγγραφο χρειάστηκε ανά πάσα στιγμή να σέβονται ο ένας τη δουλειά του άλλου! …και κατέληξαν στο παρακάτω βίντεο!

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *